Sweden

Joined
Sep 30, 2014
Messages
58
Reaction score
1
Location
Sweden
Hi i am from Sweden any other phantom pilot? :)
 
Yes,

Swedish people are here but not many it seems. What can one do on a meetup? Anyone else here up for one??

/M
 
Kul att se fler från Sverige som flyger. Har ni hittat några bra platser att flyga på eller flyger ni bara på flygklubbars banor?
 
Hej JB,
Har inte flygit sedan förra sommaren pga lite för nära krash-upplevelse. Nu har blivit taggad igen och har monterat prop-guards (propellerskydd). Har även beställt lite nya saker: LiPo-laddningspåse, Hållare till iPad mini med solskydd, GPS booster och sist men inte minst nya antenner för ökat avstånd.

Men för att svara på din fråga om var man kan/vill flyga så siktar jag nog på kuster inför sommaren. Du borde kunna fånga skyline av Hbg...

Vad har ni andra för utrustning?

/J
 
  • Like
Reactions: Tolga
Hej,
Det var en häftig site. Har inte koll och skulle gärna vilja logga mina. Hittar ingen info på sidan hur man går till väga. Vill du dela med dig av kunskapen?
/J
 
Den är i beta just nu, därför är det lite dåligt med information om hur man går tillväga.

Först måste du ha logg-filerna i CSV format. Antingen från en Flytrex modul eller en tredjeparts app som DJI Ultimate Flight. Det finns flera att välja bland. Sen registrerar du dig som en användare på site:en och klickar på New Track. Då får du ett formulär där du kan skicka upp logg-filen.
 
Ingen aning, känns som typ till nästa Jul eller nått. Varje dag går skitsegt, har läst alla forum som går att läsa, sett alla filmer. Måste hitta på nått annat o göra nu undertiden, sticka en tröja kanske :(
 
V3... då har du inte haft den så länge.

Har du lyckats hitta några bra platser att flyga på?
 
Jo, jag är i HBG... svårt att hitta bra ställen här. Plus att det nästan alltid blåser hårt.
 
Kristinehamn, Värmland.

Har beställt mig en P3 som väntas komma nästa vecka. Är min första flygande pryl öht, och längtar extremt efter att den ska komma. Precis som SkinFluteSwe så har jag kollat på ALLT på nätet som har med denna tingest och göra, känns som dagen innan jul heeela tiden!!
 

Recent Posts

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
143,094
Messages
1,467,600
Members
104,980
Latest member
ozmtl