Sweden

Har bytt till P4 pro propeller fästen. Kostade 8 USD och lär göra att de sitter bättre. Har sett klipp där de lossnat och med tanke på den ringa kostnaden så tror jag det är värt det. De känns fastare nu efter bytet och motorernas ventilationshål är helt öppna nu.
Den lilla plastlådan jag satt fast innehåller en GPS spårsändare. En Minifinder Pico som jag fick över efter min gamla mamma (95 år) nu har flyttat till ett äldreboende. Sitter ett kontantkort i och jag kan messa den och få en Google Earth link med koordinaterna. Kan även ringa till den och prata med en eventuell upphittare. Man behöver inte svara utan samtalet startar direkt. Så vid en nödlandning eller haveri så kan jag åka och hämta bitarna förutsatt att det är på land.
Har drygt 6 flygtimmar bakom mig. Det svåraste är att bedöma höjden så man inte flyger in ett träd eller annat som sticker upp. Grenar är svåra att se och kan ställa till det. P4 sensorer kan man inte lita på särskilt när det gäller grenar. Nästa generation drönare vore det bra om den hade någon slags radar som mätte höjden från marken så att man kunde välja höjd och att den sedan höll sig till den. Träden hemmavid är sällan över 30 meter. Så jag brukar vilja ha en marginal på 10-15 meter. Vet inte hur exakt Google Earth är men hittills har det gått bra.
Prop.png
GPS.png
 
Tackar. Jag tränar för fullt med att lära mig filma och redigera.
Det är taget i Dalsland, Ödskölt
Själv har jag knappt håll i en kamera så det är en del att lära. Tur P4 kamera har auto vilket jag kör med för stunden. Bland annat vilket format man skall välja att filma i. För att inte tala om att klippa. Vilket format använder ni andra? Mvh Helgo
 

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
143,086
Messages
1,467,525
Members
104,965
Latest member
cokersean20