Welcome to PhantomPilots.com

Sign up for a weekly email of the latest drone news & information

  1. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    i am concerned here in EU about the fast gain of public negativity over the use of drones.
    there is already a new legislation proposed in Greece that forces all drone owners to registered our drones and get a special number for them as well as paying application fees for such registration!(even under 2 kgs)
    Also there is compulsory insurance ( that is good though)
    so i predict that it is a matter of time before various Government legislations will force the drone manufacturers to issue firmware updates that will limit the capabilities of the drones ,such as Altitude ,range ,payload as well as speed in the name of terrorist prevention as well as public protection.They are just to intelligent at the moment with to much range and auto-flight capabilities that can pose a serious risk in so many ways..

    If i remember correctly with iphones and firmware upgrades it was almost impossible some times to downgrade the fw of certain hardware on it ,thus you could not jailbreak the locked carrier.
    so what if the next drone firmware down the line was locking the flying hardware within a specific performance envelope that was in line with safety legislation to come?And then it might not be possible to downgrade the drones back to old fw again?
    just a thought ....
     
  2. flpholt

    Joined:
    Jan 27, 2016
    Messages:
    4,177
    Likes Received:
    1,561
    Location:
    palm harbor florida
    in us we have to register no big deal don't be paranoid there not going to limit them that much
     
  3. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    i hope so...
     
  4. cybervet

    Joined:
    Apr 17, 2016
    Messages:
    16
    Likes Received:
    1
    There is no legislation yet in Greece for registering, this is only for drones used for comercial purposes.
     
  5. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    cybervet,
    ,bellow the official proposed legislation as displayed within the Government Gazette:
    Άρθρο 03 – Ορισμοί – Συντομογραφίες | Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

    -clarifies the categories of drones applicable and includes all drones included commercial or even for entertainment purpose (non noncommercial=entertainment ?)
    if you know Greek bellow is the exact clause of the definition of one of the 'opened category ':

    Είδος χρήσης του ΣμηΕΑ.
    [Tα ΣμηΕΑ χρησιμοποιούνται για εμπορικό, επιστημονικό ή ψυχαγωγικό σκοπό καθώς και για την εκτέλεση πτήσεων αεροπορικών εργασιών. Ο εκμεταλλευόμενος (ιδιοκτήτης, κάτοχος, μισθωτής) του αεροσκάφους υποχρεούται να δηλώνει προς την Αεροπορική Αρχή το είδος της χρήσης του]

    -it also mentiones that :
    . Για τα ΣμηΕΑ «ανοικτής» κατηγορίας και για τις περιπτώσεις εμπορικής χρήσης (εμπορικής εκμετάλλευσης) επί πλέον απαιτείται:
    -Εγγραφή του ΣμηΕΑ σε ειδικό μητρώο που καθιερώνεται με ευθύνη της ΥΠΑ
    -Εξασφάλιση ειδικής άδειας (έγκρισης) από την αρμόδια Διεύθυνση της ΥΠΑ/Δ1 (Διεύθυνση Εμπορικής εκμετάλλευσης) με καταβολή οικονομικού παράβολου 20€.
    Άρθρο 08 – Προϋποθέσεις πτήσεων ΣμηΕΑ «ειδικής» κατηγορίας
    1. Τα ΣμηΕΑ εντάσσονται στην ειδική κατηγορία με ευθύνη της Δ2 Διεύθυνσης της ΥΠΑ είτε κατά την διαδικασία καταχώρησης στο Μητρώο/Νηολόγιο ΣμηΕΑ είτε όταν έχοντας καταχωρηθεί σε Μητρώο/Νηολόγιο άλλου Κράτους, υποβάλλουν αίτηση για χρήση Εναερίου Χώρου. Για την εκτέλεση πτήσεων από ΣμηΕΑ που ανήκουν στην εν λόγω κατηγορία («ειδική» κατηγορία) απαιτείται η εξασφάλιση άδειας «πτητικής λειτουργίας» (Operation Authorization) από την Διεύθυνση Δ2 της ΥΠΑ η οποία χορηγείται εφ’ όσον ο εκμεταλλευόμενος το(τα) ΣμηΕΑ παρουσιάσει προς έγκριση:
    α) Σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας (risk assessment):
    Tο οποίο να αναφέρεται στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη καθώς και την πτητική λειτουργία τους, προσδιορίζοντας όλους τους κινδύνους που σχετίζονται με τη συ-γκεκριμένη πτητική λειτουργία και προτείνοντας κατάλληλα μέτρα μετριασμού (περιορισμού) των κινδύνων. Ειδικότερα το σχέδιο συντεταγμένο στην ελληνική γλώσσα πρέπει να περιλαμβάνει:
    – την (τις) περιοχή(-ές) επάνω από την οποία(-ες) θα επιχειρεί το ΣμηΕΑ με ρητή αναφορά στην πυκνότητα του πληθυσμού της(των).
    -τον εναέριο χώρο όπου θα πραγματοποιεί πτήσεις το ΣμηΕΑ καθώς και τις διαδικασίες που αφορούν στην εναέρια κυκλοφορία
    -την κατασκευαστική περιγραφή και τις δυνατότητες του ΣμηΕΑ
    -το είδος των δραστηριοτήτων του ΣμηΕΑ (Αεροπορικές εργασίες κλπ) καθώς και περιγραφή των διαδικασιών ασφαλούς εκτέλεσής τους
    -την επάρκεια (ικανότητα- προσόντα) του χειριστή του ΣμηΕΑ κυρίως από πλευράς επιπέδου εκπαίδευσης σε θέματα εναέριας κυκλοφορίας
    -την οργανωτική δομή του εκμεταλλευόμενου το ΣμηΕΑ
    -την διαδικασία προστασίας και φύλαξης του εξοπλισμού από παρεμβάσεις τρίτων
    Κατά την εξέταση των ανωτέρω η ΥΠΑ/Δ2 δύναται να ζητήσει την συνδρομή ή τις απόψεις άλλων Δ/νσεων της ΥΠΑ.
    β)Εγχειρίδιο πτητικής λειτουργίας (operations manual):
    το οποίο να περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορί¬ες, περιγραφές, προϋποθέσεις και περιορισμούς για την πτητική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού, τη συντήρηση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους και των συστημάτων του, καθώς και την αναφορά συμβάντων.
    γ)Ασφαλιστήριο συμβόλαιο για την κάλυψη κινδύνων από την άσκηση των δραστηριοτήτων.

    2. Σε περίπτωση εμπορικής χρήσης (εμπορικής εκμετάλλευσης) του ΣμηΕΑ της «ειδικής» κατηγορίας απαιτούνται επιπρόσθετα τα εξής:
    2.1 Εγγραφή του ΣμηΕΑ σε ειδικό νηολόγιο σύμφωνα με το άρθρο 9 του παρόντος κανονισμού
    2.2 Καταχώρηση του εκμεταλλευόμενου και του Χειριστή του ΣμηΕΑ σε ειδικό Μητρώο που τηρείται στην αρμόδια Διεύθυνση της ΥΠΑ/Δ2 σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος Κανονισμού και προσκόμιση Ποινικού Μητρώου γενικής χρήσης για αμφοτέρους ( εκμεταλλευόμενου και χειριστή )
    2.3 Εξασφάλιση ειδικής άδειας (έγκρισης) από την αρμόδια Διεύθυνση της ΥΠΑ/Δ1 (Διεύθυνση Αεροπορικής εκμετάλλευσης) με καταβολή του αντίστοιχου οικονομικού παράβολου.


    SO in view of the clause above ,it refers to all opened category drones,special category AND commercial use not JUST commercial use.... that need to registered and pay 20 euros.
    i do not see anywhere suggesting that non commercial drones will be excused from any form of registration...
    in fact clause 8 refers to issuing a permit of «πτητικής λειτουργίας» (Operation Authorization) ,pilot competent certification even if it is noncommercial use as well as a list of records of maintenance....and specifics of aerial operational zones!
    good luck of complying with all this paper work in Greece!
     
    #5 danikas, Jun 9, 2016
    Last edited: Jun 9, 2016
  6. flpholt

    Joined:
    Jan 27, 2016
    Messages:
    4,177
    Likes Received:
    1,561
    Location:
    palm harbor florida
    man that is all greek to me :p
     
  7. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    sorry man just replied to cybervet with the exact legislation clause for comments :)I am sure there are many Greeks in your country flying drones :)
     
  8. flpholt

    Joined:
    Jan 27, 2016
    Messages:
    4,177
    Likes Received:
    1,561
    Location:
    palm harbor florida
    funny thing I have never seen anyone flying a drone only when I due meetups
     
  9. Dirby

    Joined:
    Mar 14, 2014
    Messages:
    810
    Likes Received:
    128
    Location:
    Dothan Al
    clear as mud
     
  10. Start Visit

    Joined:
    Apr 29, 2016
    Messages:
    68
    Likes Received:
    13
    im not going to buy drone with any performance limitation. I got P4 because very slick design with great stability and performance compared to anything on the market today. however as soon as DJI starts playing limitation games im out.
     
  11. Geblo

    Joined:
    Sep 22, 2015
    Messages:
    22
    Likes Received:
    9
    I wonder if they have ever considered implications on tourism. Imagine how fun it would be to travel if you needed o local driver's licence to drive in every country, or to have a pilot's license in every country you fly through. This is needs to stop now.
     
  12. N017RW

    Joined:
    May 2, 2014
    Messages:
    6,236
    Likes Received:
    1,606
    Location:
    Palm Beach Co.- FL
    Altitude limits, NFZs.... See ya'!
     
    kirk2579 and dirkclod like this.
  13. efexor

    Joined:
    Dec 20, 2014
    Messages:
    32
    Likes Received:
    22
    Hey Danika's were does it say and FORCES me here in Greece to register..special number..and paying a fee???

    Don't spread terror with your illusion and fly your drone if you have one !

    I have cop friends here in Greece
    And no one has told me to register
    Or anything like that!
    so who is going to stop me flying if the police are not aware on drone
    Law?and no restriction on flying!

    NO17RW. no limits in altitude here,,500m and free like a bird!








    Sent from my iPhone using PhantomPilots mobile app
     
  14. N017RW

    Joined:
    May 2, 2014
    Messages:
    6,236
    Likes Received:
    1,606
    Location:
    Palm Beach Co.- FL

    500m...That and NFZs are the limits I'm talking about!!!
     
  15. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    i agree ,and even the assistance to search and rescue via volunteers with drones or agriculture applications etc,
    But hey in this country the bureaucracy is the stigmata of the society...
     
  16. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
     
  17. efexor

    Joined:
    Dec 20, 2014
    Messages:
    32
    Likes Received:
    22
    I sure do read very well WERE does it say register-special no--paying fee??
    Nope I don't see it-that's my question from my first post

    Ok I'm not allowed to fly above 400 feet
    I fly above 400 feet sometimes and I'm 300km away from airports and any military base!
    So Leave the regulations to me...
    20€ is for commercial

    you still haven't answered the first question!!
    SHOW ME were does it say registration-special no-paying fee?? even the proposed legislation For Greece in Greek or show us the link
    So everyone can read it!
    I'm not here to challenge no one but to enjoy flying!!


    Still waiting.....




    Sent from my iPhone using PhantomPilots mobile app
     
    #17 efexor, Jun 10, 2016
    Last edited: Jun 10, 2016
  18. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
     
  19. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
     
  20. danikas

    Joined:
    Apr 19, 2016
    Messages:
    41
    Likes Received:
    2
    And cat0 is <1 kgs ( mostly toys) but still will be required some form of registration !
    By the way do you know that a παράβολο has a cost ??
    Most people in Greece buy phantoms for some kind of commercial use.(easy $)
    Most are used for covering functions in weddings and also to advertise real estate or tourism .
    Up until now every Tom Dick and Harry was flying on every island over people with complete disregard to safety or in Athens .
    So now All will have to register
    SOME will have to pay
    A FEW will have to get insurance and flying lessons or sm
    If you have a problem with rules and sociaty , go live in a cave with your drone ;)

    Άρθρο 13 – Προϋποθέσεις χορήγησης έγκρισης για εμπορική εκμετάλλευση ΣμηΕΑ | Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
     
    #20 danikas, Jun 10, 2016
    Last edited: Jun 10, 2016