Welcome to PhantomPilots.com

Sign up for a weekly email of the latest drone news & information

bloquage de vol à 30 m

Discussion in 'Pro/Adv Discussion' started by HOMMAGE, Sep 1, 2016.

1. HOMMAGE

Bonjour, je suis novice sur le DJI phantom, mais depuis que j'ai fait la mise à jour proposé sur le site DJI pour mon phantom pro, il est calibré à 30 m en hauteur et distance et si je veux l'enlever quand je vole c'est un risque car il a un moment de déséquilibre, avez vous rencontré ce probleme et puis je le faire avant de décoller. Par avance merci

2. WetDog

OK, even google translate isn't helping me much:

Any French speakers? Google some times gets it right, othertimes .....

3. dirkclod

dirkclod Moderator
    Staff Member

Here's what I got WD /
    Hello, I am a novice on the phantom DJI, but since I did the update on the DJI to my phantom pro site, it is calibrated to 30 m in height and distance and if I want to remove it when I fly it is a risk because there a moment of imbalance, have you encountered this problem and then I do before taking off. In advance thank you

4. WetDog

OK stil not sure what the OP means:

- 'calibrated to 30 m height'. Perhaps he / she is thinking of the RTH height? Imbalance is probably not the word the OP is looking for but again, I'm not sure just waht the question actually is.

Magic 8 ball says, 'reply hazy, ask again later'.

dirkclod likes this.
  5. Viper989

Bonjour Hommage , je ne comprend pas la partie « calibré à 30m» . Est-ce ton «return to home (RTH)» ou le mode «beginner». Peux-tu aussi expliquer ton «moment de déséquilibre» .

A+

dirkclod likes this.
  6. WetDog

For us multi language impaired.

7. Viper989

Actually the translation isn't so bad , even in french it is not claer as what is the problem . I'm thinking more that he is in beginner mode and the Phantom is kinda wobbling when it hits the 30m limit .

8. chapy23

Il le dit bien dans son message dès le début qu'il est NOVICE, donc il n'utilise surement pas les bon terms

From the start of the message, he tell he is a NOVICE (beginner), so he probably not using the right drone word.

Nous avons besoin de plus d'explication, We need some more explanation

9. Digdat0

you are stuck on beginner mode. get rid of beginner mode and it will get fixed :)

10. Dronason

Oui, comme d'autres l'on déja dit il y a bien des chances que la mise à jour a remis des valeurs de configuration par défaut tel que le mode débutant. En général après une mise à jour, il est recommandé de véfier toute la configuration et refaire toute les calibration IMU, compas et gimbal.

I just summarize in French what was said before by Viper989 and Digdat0 and my 5 cents.